2019 års Föreningsstämma
Föreningsstämman hölls den 22 februari i Finnvedens Gymnasiums aula i närvaro av omkring 300 medlemmar.
Föreningens ordförande Lars-Göran Klemming redogjorde sammanfattningsvis för verksamhetsberättelsen. Föreningens kassör Åke Sigbrandt redogjorde sammanfattningsvis för balans- och resultaträkningarna.
De av valberedningen lämnade förslagen godkändes enhälligt av stämman och styrelsen fick följande utseende:
| Ordförande | Lars-Göran Klemming | |
| Vice ordförande | Monica Lembke | |
| Övriga ledamöter | Åke Sigbrandt | |
| Eva Röder | ||
| Birgita Magnusson | ||
| Helena Engström-Karlsson | ||
| Tommy Bengtsson | ||
| Sonia Emanuelsson | ||
| Styrelsesuppleant | Hildegard Ek |
Rolf Arvidsson och Nils Jansson valdes till revisorer med Irene Rosander och Inger Helander som suppleanter.
Till valberedning inför stämman 2020 valdes Jan-Olof Karlsson (sammankallande), Anita Ekenstjärna och Yvonne Johansson.
Lars-Göran Klemming framförde ett tack till Bo Magnusson, vilken under sex år varit styrelseledamot. Monica Lembke framförde ett tack till Jan-Evert Magnusson, Lena Magnusson, Kerstin Johansson, Gösta Toreld och Inger Toreld för gjorda insatser under året.
Efter kaffepaus bjöd den från TV välkände historikern Christopher O´Regan på en mycket uppskattad virtuell stadsvandring i Gamla Stan, Stockholm.
Vid pennan: Lars-Göran
